Alla inlägg under mars 2012

Av Johannisson - 31 mars 2012 12:28

så nu har lovet börjat, kul! 
Fast egentligen inte alls så kul..inte med detta väder-massa snö-, en pojkvänn som jobbar, o ingen att umgås med, inte kunna dra iväg till någon.. (dem som är kvar på skolan är jonna och johan, men dem kan man inte besöka- eftersom man inte får ha hund i lägenheterna på skolan- suger)..
Men jag har iallafall bobby..

igår skaffade jocke en ny moppehjälm då den förra åkte ibacken o, ja den hade nog sätt sina bästa dagar...
Bobby fick busa av sig med en klasspolares hund...
Sedan drog vi hem, jonna kom hit så vi satt o tjötade o dyl...


Idag vet jag inte vad jag ska göra, jocke stack nyss till jobbet.
Funderar på att slänga in B i duschen och sedan föörsöka frisera honom, men får la se om ja har orken, eller ja

tålamodet till det :P
 

På ondags ska jag träffa en läkare, ang evt byte utav medicin, tycker inte concertan ger så bra effect överhuvudtaget-itelite men inte mkt- 72mg om dagen ligger dosen på nu- tror inte dem vill höja så mkt mer...
förut pprövade dem att sätta mig på Stratera, fick en alergisreaktion, nässelutslag över hela kroppen...
Medicinet har jag hört bra om... men när ja kollade på fass.se så står de:


Vad används det för
Medikinet kapslar med modifierad frisättning används för behandling av beteendestörningar som kallas ADHD(Attention Deficit Hyperactivity Disorders)

  • hos barn och ungdomar mellan 6 och 18 år.

  • efter att andra läkemedelsfria behandlingsmetoder har prövats. Behandlingar som samtalsterapi och beteendeterapi.

Medikinet kapslar med modifierad frisättning ska inte användas för behandling av barn under 6 års ålder eller hos vuxna med ADHD. Säkerhet och fördelar med behandlingen har inte fastställts hos denna patientgrupp


Har även hör folk som Metamina har fungerat bra för, men är tydligen svårare att få... vilket jag kan förstå- finns ingen info om de på fass...


men jag får se vad läkaren säger, o hålla tummarna...


Hundkursen börjar även på onsdag... 


Av Johannisson - 27 mars 2012 19:43


Först blev det mys i sngen, hehe.. efter de så fick han ta ett snabbdopp i vattnet ute- inte länge alls, men de var om tyckt. Sedan gick vi bort till åkern och tränade lite inkallning och dylikt i spårlinan- han va superduktig!! :D
Älskar min lilla buse (:                          

Av Johannisson - 6 mars 2012 17:47


så nu ska bilderna upp... dock e dem inte alls bra, då soljuset förstör på mkt... men skit samma (:


dålig bild.. men, voven min är en studsboll (;

 

jocke råkade vurpa..  

Sjukt suddig bid... men jocke gillade den för att allt e suddigt förutom runt omkring ögonen  

                  

Av Johannisson - 4 mars 2012 22:22

så nu har jag tagit mig tid/ro att uppdatera..

jocke kom nyss hem efter att varit och fixat våran(ja egentligen jockes) bärbara dator... som jag nu har lagt beslag på... hahah...

 vi åkte in till vetrinären i torsdags med bobbys öga... givetvis var de inte svullet då.. men som sagt de kom o gick hela dagen... vetrinären hade ingen aning om vad det kunde vara... de var ingen skada på honhinnan, sedan funderade vi över om de kunde vara någon typ av allergi, men vetrinären trodde inte det- då de brukar sätta sig i båda ögonen isofall... något skit i ögat var det nog inte heller med tanke på att svullnaden kom på några sekundet o kunde vara borta inom en minut... :S

i torsdags efter vetrinren svullnade han upp en gång till oc på fredagen yttligare en gång, men enbart lite... men jag valde att inte åka in till vetrinären igen, eftersom dem endå inte viste vad det var... o sedan i fredags har de varit bra..

ja s¨mycket annat har la inte hänt..


fick svar ang hundkursen.... den ska tydligen vara i slutet utav mars, och information kommer senare...


var ute i skgen idag med mina underbara pojkar... fotade lite... lägger nog upp några av bilderna senare... eller imorogn


Av Johannisson - 1 mars 2012 13:33

Denna vecak har jag haft noll sug o noll lust till alting... allt har bara varit -BLÄ- 

Men nästa vecka ska det till o bli skärpning...
Va hemma från skolan idag...- jävla väckarklocka att inte ringa!!! (har ställt ca 6-7 alarmsom ska ringa måndag till söndag vid samma tid.. men verkar som om ja måste stänga av och sätta igång alarmen för annars ringer dem inte... ne ja har ingen aning men nå¨got konstigt är de)


Ska evt in till vetrinären med Bobby idag, ska ringa dem först.. svullen i vänster öga... o varit det hela morgonen- o de går fram o tbk hela tiden.. emellanåt ser de bra ut- knapp någon skillnad... för att en minut senare va supersvullet.. Vi ringde in till Jkpgs djursjukhus för att rådfråga (då vetlandas smådjursklinik inte hade tele tid då) och dom tyckte vi skulle åka in och kolla- så nu vid två ska ja ringa till vetlanda o förklara läget... o sedan evt åka in... 
dock "lider"han ju inte av de så att säga... han e pigg o allt osm vanligt, men ja alltid bra att vara på den säkra sidan (:

återkommer mer om de senare


Sedan de här med hundkurser...
För en månad sedan anmälde jag mig till en Nybörjar kurs hus njudungsbk... fått hem medlemskapsbevis... Men ingen information om kursen.. de enda som jag vet helt hundra är "start: någon gång i mars månad..." och att de ska vara på onsdagkvällar halv 8 (fast de va inte säkert)... ja messade kursutbudsansvarig igår... och fick till svar att ja ska kontakta en annan person, som har alla anmälning o fråga henne(hon som även ska hålla i kursen)... så jag skickar ett sms till denna person o påpekar att jag inte har fått någon information alls, inte ens om jagär medtagen på kursen (Trotts att ja anmält mig och betalat som man ska)... o undrar då om ja kommit med, när kursen börjar o dyl... men har inte fått något svar... vist de var igår vid halv tre tiden som jag skickade messet... men tycker de hela känns super oseriöst... :S
 

Presentation


Malin, 19 år. Kommer från Sthlm men studerar nu nere i småland, bor tsm med min pojkvän Joakim och hunden Bobby.

här i bloggen kommer jag skriva om min vardag, tankar och funderingar...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards