Alla inlägg under oktober 2011

Av Johannisson - 28 oktober 2011 14:03

Tror inte jag skrev något alls igår?? de får aj be om ursäkt för... 

Idag va ja hemma fårn skolan, tog bussen in till stan vig tio i tio i morse, lämnade in hunden så han fick klippta klor..

köpte även bajspåsar då dem hade tagit slut...
Han skötte sig kanonbra- enda hon sa som klippe var " ja i början va han lite motvillig men så fort ja sa åt honom så kärpte han sig, o va så duktig... men en sak e säker.. det är en sådan drn riktig pusshund- som ni kanske ser" haha han är så mycket för att pussas framförallt i ansiktet...

Just ja min pojkvän hade skrivit upp två tvättider idag till oss... sedan åkte han till jobbet... när ja kom hem från stan o skulle ner och sätta på en tvätt, så kom ja på- JA joakim har nycklarna till vårat föråd där vi har tvätt o sköljmedel... försökte lås upp emd en kniv- men de gick självklart inte heller.. Irriterande.


Helgen som va va ja inne på tradera o hittade en bok " allt om hunden" som jag van aktionen på - 1 kr för boken. 224 kr i frakt.. har väntat på boken idaaag fick jag ett brev från posten o ett mejl från säljaren, hon hade råkat blanda ihop min bok med en annan bk hon hade ute på aktion o då skickat fel bok till fel person...
I brevet från posten står de att jag har fått ett brev/paket med förlite frankering- så för att få paketet ska jag betala in 58 Kronor... hallå, inte fan tänker ja betala de för att få ut boken och sedan skicka ivg igen... de måste vll fan sljaren lösa på något vänster..

BEstälde även hem Måltidsersättning i går... eller om de va i förrgår som jag fått idaag, elelr ja jag måste hämta ut de  i servic butiken.. dock kan ajg ju inte gra det idaag då jocke jobbar o ja kan inte lämna hunden hemma o han får ju inte följa med in i affären...

Nu börjar jag ju undra vad som mer kommer strula idag... -.- 

Av Johannisson - 26 oktober 2011 19:21

börjar bli redigt trött på flyttkartonger.. -.-

flyttkartonger som används iställetför möbler.. dock r det bara den stora cd spelaren som står på en flyttkartong nu.. tv:n står numera på en tillfällig liten ställning- som kommer braka ihop om man råkaar komma åt den för många gånger.... 

Behöver en Malm byrå med sex lådor till sovrummet, en tv bänk, bokhyllor, hyllor... ja en massa saker... 

funderar på att beställa hem från ike- va inte så jättefarliga kostnader med hemleverans...

sedan vill jag även måla om...

väggfrgen i hallen e ljusgul... inte någon favorit.. vill måla om den i någon annan färg...
Väggfärgen i köket är HEMSK!

vardagsrummet och sovrummet är - ok - Vitt...

alla dessa bilder r från när jag precis flyttat in... inga större skillnader nu dock...


     
  

    

Av Johannisson - 25 oktober 2011 16:10

Kom hem för ett tag sedan, dagen i skolan var inte alls WOW, vi hade någon temadag.. som handlade om världen elelr något.. Bob Hansson var på skolan blandannat och hade en föreläsning.. Blev förvånad över att han gjorde deet hela otroligt intressant. Dock klarade jag inte av att sitta där i mer en en timme utan någon rast.. Knde bara hur de började krypa i hela kroppen o inte kunde sitta still- kunde inte lyssna, slutade med att jag och Fia valde att gå ut..

Vad säger man ?? - Bokstavsbarn :P
Ne men som sagt Bob var över mina förväntnignaar.


men nu då... nu sitter jag här hemma i lägenheten med lilla vovven, min älskling åkte nyligen iväg till jobbet.. så han kommer hem ikväll-.-
 

Försker komma övertala mig själv att göra något med lilla Bobby, typ några enklare övningar för honom här hemma, men ajg har så dålig fantasi i dgens läge... o just nu e ja dööö trött... 
Kanske ska lägga mig o slappa en stund, o sedan hitta på nått me lillplutten?- ja så får de bli (: 

Av Johannisson - 24 oktober 2011 21:07

    I förra veckn bestälde jag hem en väggdekal från http://trend4you.se/   ... dum som jag är tänkte jag ju inte på att de måste vara en plan ute man fäster dne på, o eftersm att våra väggar inte är plana så började vi fundera, vart ska man sätta den..
då kom snilleblixten jocke med att ja vi sätter den på dörren.. så där sitter den nu, tucker den passa in rätt bra..
Vi tycckte även att de va lika bra att sätta den ne med mening för annars kommer den på något vänster bli snee ändå..
Nu e jag rätt stolt över mig själv.. (:

                        

Av Johannisson - 24 oktober 2011 19:49


Känner hur mycket saker det faktikst är som man missar, runt omkring.. nyheter syftar jag på..
Har ingen tid, eller ja rättare sagt ro till att sitta framför tvn och kolla på nyheterna. Dumt nog, man är så dåligt uppdaterad på allt som händer... måste försöka börja läsa tidningar...


DN - Dagens Nyheter

Av Johannisson - 24 oktober 2011 19:22

Skolan är rätt duktigt snevriden, dom ängrar o gör om schemat nu för 2 eller 3 gången sedan vi började i slutet utav augusti. Man får inte alls den hjälp man behöver- om du får tag på någon lärare o ber om hjälp, ja då förklarar han/hon kort o är sjukt frånvarande då deet ofta är massa andra som står o gapar om att dem oxå behöver hjälp. Dem flesta utav lärarna har ingen aning om någonting. .det känns verkligen superbra. INTE!
men men nog om hur hemsk skolan är..

måste få påpeka hur HEMSKT de är ibland, att inte ha bil eller körkort.. som idaag när ajg och jocke skulle åka in till "stan" och handla. Vi var tvugna att ta med hunden- fört skulle vi köpa hundmat- 15 kilos säck, plus en fodertunna. sedna fick jocke springa in och köpa mat till oss, vilket bleev två sprngfulda kasssar... sedan stod vi och funderade på hur F*N vi skulle få med allt detta på bussen.. vi kom fram till att de skulle bli så sjukt jävla omtändigt. så vi rinde en taxi tillslut...
Man blir riktigt låst om man inte har bil o man gor här ute... sista bussen fårn oss in till "stan" går in vid 19.30
SISSTA bussen FRAN "STAN" och hit hem går 17.25
På lördagar går de en buss in till stan runt 9 på morgonen, o bussen hem går runt tolv på efter middagen... sedan inga bussar alls på söndagen... HEJ VISCHAN!!!


Detta foder käkar "lill"vovven.. om någon ville veta, haha.

Verkar vara mumsigt enligt Bobby, plus inte alls så farligt för plånboken..
3kg kostar ca 139:- ( plus man får första säcken gratis, sedan beetalar man fullt pris för två och den tredje säcken får man 50% rabbat på )
Rekomenderar!!
 



 

Av Johannisson - 23 oktober 2011 17:33

bilden jag pratade om, på brickan till hans halsband- kostade 200-300 kr men rätt bra att ha trots allt..


de var jocke som valde motiv och storlek..


ser rätt dåligt på nedesta bilden, men stor BOBBY och sedan mitt mobil nummer och jockes mobilnummer


  

 
Av Johannisson - 23 oktober 2011 15:23






   mina två sötnosar - dock ser jocke ut som världddens suraste gubbe :P haha, han va fokuserad på att få lilla bobby att sitta still eller dyl :P

ska föröska fixa något photoshop pogram så jag akn fixa till bilder lite... kontrast, skäpa,ljus, mttnas o sådanna små saker... o beskärning (: men bli lite bättre dp kanske.. fast hufsaat bra bilder för att vara tagen emd en mobil sm endast har 5 mega pixels... ellerhur !? (:


ne nu ska vi fortsätta att stda här hemma... kommer kanske upp flera bilder senare idag... vme vet (:
 

Presentation


Malin, 19 år. Kommer från Sthlm men studerar nu nere i småland, bor tsm med min pojkvän Joakim och hunden Bobby.

här i bloggen kommer jag skriva om min vardag, tankar och funderingar...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards