Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Johannisson - 15 augusti 2012 12:36

Igår kom jag till klubben ca 90 min innan kursen började, strax efter att jag kom dit så kom de en annan tjej som skulle träna sin "lilla" hund, så vi satt o kollade på lite, när hon hade trnat klart kom hon o satte sig vid mig o bobb o börjde prata, var super trevlig.. o blev överraskad hur bobb bettede sig, han brukar alltid börja slita o dra o bete sig om de är en annan hund i närheten.. men icke, lite låg han o pep, men inte hysteriskt.. sedan kom de även en massa andra människor som skulle träna lite samt några instruktörer ( va instruktörsmöte) så orwar va oxå där, o kom och pratade en del o sa att de var fullt på hans kurs men att de fanns en som inte hade betalat(som han hade uppfattat de) och påpekade återigen att han gärna kan hjälpa mig privat..

När Kantarellsöks kursen väl började var vi fem stycken, två tollare, en labbe, en finsklapphund (om ja ej mins fel) och sedan bobb(som tränar inte trodde på var labbe,schäfer,bc utan trodde de var karelsk björnhunds korsning.. vet itne hur han fick ihop de, menmen)
DEt hela började med en genomgång, och roland(instruktören presenterade sig)  sedan gick vi ut o gjorde några laddade kantareller ( som luktar människa, o läggs någon meter från hunden med en godis under) 
men ja de gick kanske inte så jätte bra.. iafl inte på sista övningen ( då vi gick två tre meter från hunden o slängde kantarellen en meter till höger om oss, o sedan fick hunden leta upp den) Bobb tyckte inte alls att de var så intessant..
Islutet skulle instruktören ge alla hundar en kommentar om något negativt/något man behöver träna på..
"Din hund drar,Hur gammal är han?" sa han till mig
" det är jag medveten om att han gör, han är ca ett och ett halvt år" svarade jag...
Då himmlade han lite med ögonen.. (som jag uppfattade det-men kan varit att jag kände att de är ju något jag redan vet, men att han igår bettedde sig så otroligt mcket bättre.. han va tusen gånger mindre dragig,o lyssnade tusen gånger bättre en vad han brukar när de är full fart runt om .. kan ju nämna att de va ca 6-7 per som tränade lydnad på samma plan som oss, o planen brevid var de 2-4 personer som tränade agillity vilket lät en hel del..)
-Men men, nu blir de till o träna lite kantarellsök med honom.. sla försöka att göra det varje dag, nu tills nästa tillfälle är(om 14dagar) 
...Då även Vetlanda posten skulle komma till klubben o göra något repotage om kantarellsökskursen :O (vet inte om instruktören skämtade eller inte)

haha ja de va lite kort blir nog en ny uppdatering senare

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin, 19 år. Kommer från Sthlm men studerar nu nere i småland, bor tsm med min pojkvän Joakim och hunden Bobby.

här i bloggen kommer jag skriva om min vardag, tankar och funderingar...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards